חשיפת 'קול חי' • פרשת קווי הנייעס: הוגשה עתירה לבג"ץ

    ארי וידר No Comments on חשיפת 'קול חי' • פרשת קווי הנייעס: הוגשה עתירה לבג"ץ
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כפי שנחשף באתר 'קול חי' הגישו מפעילי קווי מידע חרדיים עתירה לבג"ץ על מנת שיורה למשרד התקשורת שלא להפעיל את ההחלטה האוסרת על מתן שירות במספר סלולרי רגיל – ובכך לחסל הלכה למעשה את תעשיית קווי המידע החרדיים להם מאזינים, לטענת המפעילים, כרבע מיליון חרדים.

    בעתירה שהוגשה היום נכתב בין היתר:

    "בית המשפט הנכבד מתבקש להוציא צו ארעי במעמד צד אחד וצו ביניים דחוף, שיורה כי החלטת המשיב מס' 2 מיום 28.12.2014 ותיקון רישיונות חברות התקשורת הנובע מההחלטה – לא יכנסו לתוקף עד להחלטה בעתירה.

    נימוקי הבקשה הדחופה למתן צו ביניים וצו ארעי דחוף מפורטים בסוף העתירה.

    אולם, כבר עתה יודגש כי מדובר בשימורו של מצב קיים, אשר נמשך לאורך למעלה מעשור, בו פועלים אלפי קוי מידע קולי בתעריף רגיל לרווחת הציבור העצום המשתמש בהם, באופן חוקי לחלוטין ובאישור משרד התקשורת ומבלי שנגרם מכך כל נזק. מאידך גיסא, משמעות כניסת ההחלטה לתוקף ביום 15.2.2015, הינה הרסנית ובלתי הפיכה עבור העותרים, ותפגע באופן קשה בציבור רחב הנאמד במאות אלפי תושבי המדינה עקב חיסולו של אמצעי תקשורת חיוני. לפיכך, יש ליתן צו ביניים וצו ארעי על מנת למנוע מהמשיבים לשנות את המצב הקיים ולגרום לנזק בלתי הפיך ולא מידתי לעותרים לגופים ומוסדות הדומים להם.

    ייאמר כבר עתה כי בין העותרים מצויים ארגונים המסייעים לנכים, מוסדות חינוך, ארגונים קהילתיים, ארגון המסייע לפליטים, קווי חדשות המספקים מידע חיוני ובמה להחלפת דעות, ופעילותם של כל אלה – ושל הנזקקים לשירותיהם – תיפגע באופן אנוש אם תיכנס ההחלטה לתוקפה לפני הדיון בעתירה.

    אילו תבוצע ההחלטה ביום 15.2.2015, ימצאו עצמם מאות אלפי צרכני שירותים של קווי מידע קולי ללא תחליף לאמצעי תקשורת חיוני, זול ונגיש המאפשר להם לקבל מידע בתחומי הרווחה, החינוך, החדשות, ומשמש עבורם קשר לעולם הרחב. כן ימצאו עצמם אלפי מפעילי קווי מידע קולי ללא יכולת להפעיל את השירותים שהם מספקים לציבור. ביטול הפעלת קווי המידע הקולי הקיימים כעת – ללא מתן פרק זמן להתארגנות – פוגע פגיעה קשה בזכויות היסוד של מאות אלפי אזרחים, ובהן: חופש הביטוי והבעת הדעה, זכות הציבור לדעת, חופש העיסוק, זכות הקניין ועוד.

    אם לא יינתן צו הביניים כמבוקש – ייגדעו באבם שירותי המידע הקולי, והנזק לעותרים ולציבור הרחב יהיה בלתי הפיך. מאידך גיסא – לא ייגרם כל נזק של ממש מהמשך הותרת המצב הקיים על כנו, כפי שהתקיים שנים רבות, עד למתן החלטה בעתירה.

    עוד נכתב בעתירה המפורטת שמתפרסת על פני עמודים רבים:

    "ההחלטה נועדה לשרת אינטרס כלכלי צר של חלק קטן מהחברות הסלולריות (ככל הנראה רק של חברה אחת), במחיר של פגיעה קשה במאות אלפי אנשים הנמנים ברובם על השכבות החלשות וחסרות ההשפעה בציבור הישראלי".

    "לאור כל המפורט בעתירה זו, קיים צורך ציבורי חשוב כי הדיון בה יתקיים בדחיפות, וכך מתבקש בית המשפט הנכבד להורות".



    0 תגובות